Znajdź aptekę

Jaka jest idealna kompozycja Twojego posiłku podczas programu LINEAVI?

Kto lubi liczyć kalorie, podczas odchudzania lub kiedy chce utrzymać wagę? Z dietą LINEAVI, po prostu uczysz się, które elementy żywności Twój organizm potrzebuje dla zrównoważonej diety. Jeśli chcesz osiągnąć swój cel, musisz nauczyć się jeść w zależności od potrzeb żywieniowych Twojego ciała.

Podczas odchudzania z programem LINEAVI, jesz trzy posiłki dziennie, pamiętając aby ostatni posiłek dnia był spożyty co najmniej na dwie godziny przed snem. Polecamy również picie domowego bulionu warzywnego podczas całego programu. To pomoże Ci pozostać dobrze nawodnionym (należy pić codziennie od 2 do 3 litrów wody, herbaty lub innych płynów).

Podczas diety z LINEAVI, koktajle, które pijesz dostarczają Ci wysokiej jakości białka, złożone węglowodany i nienasycone kwasy tłuszczowe. Są to wszystkie mikroelementy, których potrzebuje Twój organizm, takie jak witaminy (B1, B6, B12…) i minerały (wapń, żelazo…).

W drugiej fazie programu możesz powoli włączyć własne posiłki do Twojej diety. Ważne jest, żeby głównym składnikiem Twojego jadłospisu pozostało chude białko. Źródłem białka może być na przykład: 0% jogurt naturalny (niesłodzony), chudy kurczak, ryby lub rośliny strączkowe, takie jak fasola i soja (tofu, seitan).

Drugą kategorią żywności, którą możesz wprowadzić do Twojego jadłospisu to złożone węglowodany. Należy jednak unikać węglowodanów prostych, takich jak cukier, mąka pszenna (oraz zawierających ją produktów), biały ryż, makaron i chleb. Nie wiesz które produkty spożywcze należą do kategorii złożonych węglowodanów? Na śniadanie możesz jeść produkty pełnoziarniste, takie jak owies, gryka, quinoa, a podczas obiadów wybieraj świeże warzywa, sałatki lub owoce. Ważne także jest, aby unikać słodkich pokarmów w fazie 2 i 3.

Jeśli jesz 3 posiłki dziennie bez przystawek lub deserów i przekąsek w ciągu dnia, pozwoli Ci to osiągnąć Twoje cele szybciej!

W trakcie czwartej fazy (faza konsolidacji) posiłki nadal powinny się składać z białka i złożonych węglowodanów. Jednak możesz stopniowo zacząć włączać inne składniki, takie jak brązowy ryż, pełnoziarnista pszenica, jęczmień, ziemniaki, ciecierzyca lub quinoa. Pamiętaj o dodaniu składników zapewniających dużą ilość błonnika.

Na koniec, nasi eksperci LINEAVI również zalecają stosowanie oleju wysokiej jakości, takiego jak olej rzepakowy, sojowy lub lniany podczas przygotowywania koktajli LINEAVI lub do sałatek. Oleje te umożliwiają korzystanie z nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są korzystne dla zdrowia.

Dla Twojego dobrego samopoczucia!
Juliane,
Twoja dietetyczka LINEAVI