Znajdź aptekę

Czy jedzenie przed pójściem spać pomaga w odchudzaniu?

Pewnie już wiesz, że sen jest bardzo ważny, a jego odpowiednia ilość i jakość jest związana z wieloma korzyściami zdrowotnymi, takimi jak jasność myślenia, szybsza reakcja, lepszy humor, jak również Twój apetyt! Naukowcy wykazali, że osoby, które się nie wysypiają doświadczają wiele negatywnych dolegliwości: rozregulowany apetyt (prowadzący do nadwagi), obniżona odporność i infekcje, drażliwość i roztargnienie.

Interesującym faktem jest to, że to co jesz i pijesz przed pójściem spać (i kiedy) może mieć duży wpływ na jakość snu i w rezultacie na Twoje próby utraty zbędnych kilogramów! W związku z tym, nasi eksperci LINEAVI zebrali listę produktów, które powinnaś (i nie powinnaś) jeść tuż przed wskoczeniem w piżamę i które pomogą Ci dobrze się wyspać.

Pomocnicy dobrego snu:

Tryptofan
Słyszałaś o tryptofanie? To aminokwas, który znajduje się w wielu produktach, zwłaszcza w indyku, soi, fasoli, jajkach i pestkach dyni. Tryptofan ma pozytywny wpływ na ilość serotoniny w Twoim organizmie, hormon wpływający na rytm dobowy i na sen.

Pełne ziarna
Pełnoziarnisty chleb, krakersy, makaron lub ryż połączone z białkiem znajdującym się w indyku, jajkach lub niskotłuszczowym nabiale mogą być perfekcyjną kombinacją na wieczorną przekąskę. Węglowodany znajdujące się w żywności pełnoziarnistej pomagają we wchłonięciu tryptofanu przez mózg, gdzie jest on potrzebny dla doskonałego snu.

Melatonina
Melatonina to hormon produkowany przez Twój organizm, którego przyjmowanie jest często zalecane dla osób z zaburzeniami snu. Naturalna produkcja melatoniny zależy od ekspozycji na światło, rodzaju światła i konsumpcji kofeiny. Melatonina również znajduje się w jedzeniu: płatki, słodka kukurydza, banany, pomarańcze są jej naturalnym źródłem.

Magnez
Żywność bogata w magnez, taka jak ciemne zielone warzywa i awokado mogą być tym czego potrzebujesz, aby wkroczyć z łatwością w krainę snów. Magnez ma wpływ na jakość snu, jego długość i łatwość w budzeniu się.

Jak widzisz, koktajl LINEAVI wieczorem może również przyczynić się do Twojego dobrego snu i sprawi, że rano będziesz czuła się wypoczęta i pełna energii na nowy dzień! Picie LINEAVI na kolację może pomóc Ci w długotrwałej utracie zbędnych kilogramów dzięki zawartości sycących białek i minerałów.

Złodzieje dobrego snu:

Wieczorna kawa
Napoje i jedzenie zawierające kofeinę , na przykład czekolada, to produkty, których powinnaś unikać, jeżeli zależy Ci na dobrze przespanej nocy. Ogranicz spożycie kofeiny do 200-300 mg dziennie i unikaj jej przed pójściem spać.

Alkohol
Kieliszek (lub dwa jeżeli mamy być szczerzy) czerwonego wina wieczorem może sprawić, że poczujesz się śpiąca, ale picie przed pójściem spać może prowadzić do zaburzeń snu u zdrowych osób. Pamiętaj żeby ograniczyć spożycie alkoholu, najlepiej pijąc nie więcej niż jeden napój „procentowy” dziennie.

Tłuste jedzenie
Produkty bogate w tłuszcze, takie jak chipsy, smażone jedzenie czy lody powinny być unikane przed pójściem spać. Powód jest prosty: tłuszcze potrzebują więcej czasu aby zostać strawione, co sprawi, że Twój organizm będzie pobudzony i nie zrelaksuje się dopóki proces trawienia się nie zakończy.

Co wybrać i w jakiej ilości:

Żeby dobrze się wyspać należy unikać jedzenia dużych posiłków przed pójściem do łóżka. Jeżeli musisz zjeść kolację późno, pamiętaj aby porcja była mniejsza niż zwykle.

Przekąski, które promują zdrowy sen:
-mleko o małej zawartości tłuszczu zmieszane z kilkoma łyżkami LINEAVI i pełnoziarnistymi płatkami
-naturalne masło orzechowe z pokrojonym jabłkiem
-niesłodzony jogurt z połówką banana i jedną łyżką orzechów

Możesz z łatwością włączyć te wskazówki do Twojego programu LINEAVI. Kiedy zakończysz Twoją dietę z LINEAVI, powinnaś od czasu do czasu zastąpić kolację koktajlem LINEAVI, co nie tylko pomoże Ci utrzymać szczupłą sylwetkę, ale również przyczyni się do polepszenia jakości Twojego snu!

Dla Twojego dobrego samopoczucia!

Juliane
Twoja dietetyczka LINEAVI