Znajdź aptekę

Jak przygotować pyszną sałatkę?

W lecie, często chcemy uniknąć spędzania zbyt dużego czasu w kuchni. Ale nie chcemy, pozbawiać się zdrowego i apetycznego posiłku. Wtedy na ratunek przychodzi sałatka!

Świeże letnie sałatki, które możesz wprowadzić do wyszczuplającego programu LINEAVI mogą być o wiele ciekawsze niż kilka kawałków pomidorów i sałaty przyprawione przemysłowej produkcji sosem.

Zdrowe i pyszne sałatki zależą od połączenia, koloru, konsystencji i smaku. Składniki mogą być proste lub niesamowite, lokalne lub egzotyczne, delikatne lub intensywne!

MIKS SAŁATKOWY – WIĘCEJ NIŻ PRZYJEMNOŚĆ DL A OCZU

Wymieszaj różne odmian sałat aby uzyskać kolorową mieszankę na talerzu i bonus w postaci wielu składników odżywczych!
Na przykład, wymieszaj świeżą i chrupiącą sałatę lodową i sałatę Lollo Rossa w towarzystwie sałatki Radicchio i zoptymalizuj wartość odżywczą Twojej sałatki.

Zawsze można dodać różne zioła, takie jak rzeżucha, pietruszka, bazylia, rukiew wodna, mięta, kapusta, kapusta włoska, kale lub odmian pokrzyw.
Warto wiedzieć: chwasty są na ogół bogatsze w cenne składniki odżywcze niż produkty produkcji rolniczej!

SAŁATKA JAKO DANIE GŁÓWNE

Świeży i bogaty w składniki odżywcze posiłek możesz łatwo przygotować z mieszanką sałat i dodać do nich takie składniki zawierające proteiny jak: kostki sera o niskiej zawartości tłuszczu, indyk, jajka, tuńczyk lub inne ryby. Możesz także po prostu dodać do sałatki z ziarna lub ziemniaki.

SOSY SAŁATKOWE

Przyprawy mogą zarówno zwiększyć jak i zmniejszyć wartość odżywczą sałatki. Większość gotowych sosów sałatkowych zawiera dużą ilość tłuszczu i cukru. Czasami ich użycie może przekształcić Twoją sałatkę w "bombę kaloryczną".

W przypadku, gdy nie masz możliwości przygotowania własnego winegretu lub sosu sałatkowego, pamiętaj aby uważnie przeczytać listę składników na butelce lub torebce gotowego sosu. Czy nie ma więcej oleju lub tłuszczu, zamiast wody? Ile ma cukru?

Należy mieć na uwadze, że składniki wymienione w pierwszej kolejności są najbardziej obecne w produkcie.

Dla bardziej zrównoważonej i zdrowej diety, możesz przygotować własny winegret przy użyciu wysokiej jakości olejów roślinnych. Wysokiej jakości oleje roślinne są olejami tłoczonymi na zimno, takie jak oliwa z oliwek, olej słonecznikowy, olej rzepakowy, olej sojowy i olej z orzechów włoskich.

Dostarczają one nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są bardzo ważne dla zdrowia! Nie należy myśleć, że usuwając olej z diety można zmniejszyć liczbę kalorii. Jest to bowiem niewłaściwy sposób, aby zmniejszyć liczbę kalorii. Lepszym rozwiązaniem jest unikanie tłustych serów, przekąsek i słodyczy.

Łyżka oleju wysokiej jakości na osobę jest wystarczająca dla hojnej porcji sałatki. Możesz dodać do smaku ocet, zioła, sok owocowy lub musztardę. Sos sałatkowy naprawdę nie wymaga dużo pracy! Bądź kreatywna i stwórz własny, domowy sos winegret!

Jak widać, przygotowanie pełnego posiłku podczas planu LINEAVI nie wymaga zbyt wiele wysiłku, aby zjeść coś zdrowego, zrównoważonego i odświeżającego! Twoja ulubiona sałatka przygotowana przy użyciu naszych sztuczek będzie idealnym dodatkiem do Twojej diety LINEAVI.

Dla Twojego dobrego samopoczucia!
Juliane,
Twoja dietetyczka LINEAVI